Menu Close

מכשירי תקשורת תומכת וחליפית

מכשירי תקשורת תומכת וחליפית

תקציר הזכות: ילדים על הרצף עשויים להיות זכאים לקבל מחשבי תקשורת תומכת וחליפית (תת"ח).

מהי הזכות: תת"ח (תקשורת תומכת וחליפית) הוא שם כולל למגוון אמצעים התומכים בתקשורת מילולית לקויה או מחליפים אותה ומאפשרים דרכים נוספות להעברת המסר (ג'סטות - PECS ערכת תקשורת באמצעות החלפת תמונות, פלטים קוליים ואפליקציות לתת"ח במכשירי iPad ועוד). ילדים על הרצף האוטיסטי זכאים למימון תת"ח שאושר בסל הבריאות לפי חוזר המנכ"ל במקרים המתאימים, כך שיוכלו להשתלב בסביבה, לפתח יכולות שפה וחשיבה, להתפתח רגשית, להיות משתתף פעיל בחברה, ולהגביר תפקוד מסתגל.

תנאי הזכאות: הקריטריון לקבלת מכשיר עזר חלופי הוא לקות בתקשורת המילולית (או שהילד לא מדבר או מדבר באופן לא מותאם לגילו).

אופן המימוש: בכדי לקבל מחשבי תקשורת על קלינאי/ת תקשורת להגיש את הבקשה "ליחידה הארצית למכשירי שיקום וניידות" במשרד הבריאות. הטופס ימולא ויישלח אך ורק על ידי קלינאי/ת התקשורת (פרטית או קופ"ח או מהמסגרת החינוכית) וזאת רק אחרי שהילד התנסה על אותו מכשיר אותו הוא מבקש, תקופת התנסות של שלושה חודשים. אם יש צורך במכשיר מותאם אינדיווידואלי עם זרוע או משהו מיוחד – יש לקבל דו"ח ממרפא/ה בעיסוק.

מידע נוסף: המכשירים מיועדים לשימוש ביתי עבור ילדים שאינם יכולים לקיים תקשורת מילולית ושאינם יכולים להיעזר במכשירי פלט קולי או לוחות תמונות או טאבלטים לצורך תקשורת ואשר מחשבי התקשורת יאפשרו להם תקשורת יעילה. אין תלות במצב סוציואקונומי או רמת תפקוד של הילד.

לשים לב: המכשיר יינתן באופן קבוע רק לאחר תקופת התנסות של כשלושה חודשים לפחות בשימוש במערכת, בבית ובמסגרות אחרות. המכשירים המסופקים על ידי משרד הבריאות הינם בהשאלה והציוד הוא ציוד המשרד שמוחזר אליו כאשר אין בו צורך (החלפת מערכת, שינוי מצב בריאות ואף חלילה מוות). המשרד אף מממן תיקונים שאינם נובעים מרשלנות. אין החזרים כספיים עבור מכשירים שנרכשו באופן פרטי.

לאתר בקשת השתתפות במימון מערכת תקשורת תומכת וחלופית - לחץ כאן.

מקור משפטי:

חוזר מינהל רפואה: אישור מכשירי שיקום וניידות של משרד הבריאות (01/2014)חוזר מינהל רפואה: המלצה, התאמה ואספקה של מכשירי תקשורת תומכת וחלופית לאנשים עם מוגבלות לשימוש אישי בביתם (10/2015)

כל המידע
לשעת חירום
הכנסו עכשיו
דילוג לתוכן
This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.