Menu Close

גני תקשורת

כאשר הילדים שלכם מגיעים לגיל הגן, אנחנו כאן כדי לדאוג שהם יקבלו את הטיפולים בתוך מסגרת החינוכית של משרד החינוך, בגני תקשורת שמיועדים לילדים וילדות על הספקטרום האוטיסטי.

כאשר ילדכם מגיע לגיל הגן הוא זקוק לטיפול מקצועי כולל שיקדם אותו וידאג לכל צרכיו ההתפתחותיים (הפיזיים, הקוגניטיביים והרגשיים).

אלו"ט משתפת פעולה עם משרד החינוך והרשויות המקומיות במטרה לספק את שירותי הטב"מ (טיפול בריאותי מקדם) בגני התקשורת המיועדים לילדים על הספקטרום האוטיסטי.

במסגרת שעות פעילות הגן מקבלים הילדים טיפולים מנשות ואנשי מקצוע בעלי מומחיות בתחומים: ניתוח התנהגות, קלינאות תקשורת, ריפוי בעיסוק, פסיכולוגיה, עבודה סוציאלית ופיזיותרפיה. אנשי המקצוע  בונים יחד איתכם ועם הצוותים החינוכיים תוכנית טיפולית-חינוכית המותאמת לכל ילד באופן אישי על פי תקן משרד החינוך בגן תקשורת מספר התלמידים נע בין 5 ל-8 תלמידים.

שנת הלימודים בגן התקשורת נפתחת ב-1.9 ונמשכת עד ה-15.8. בגן מונהג יום לימודים ארוך, עד השעה 16:45. לכל תלמיד בגן תקשורת נבנית תכנית לימודים אישית (תל"א) בתחילת השנה.בנוסף, התלמידים בגן נהנים מהזנה, הסעות ומלווה להסעה, טיפולים פרא-רפואיים בהיקף של כ- 3.4 ש"ש ממשרד החינוך ועוד. אלו"ט מספקת את סל טיפולי הטב"מ (טיפול בריאותי מקדם) הכולל מספר רב של טיפולים נוספים.

מהו אוטיזם

אוטיזם הוא מצב התפתחותי- נוירולוגי המאופיין בשונות המשפיעה על שני תחומים עיקריים:

  • תקשורת
  • חברתית עם
  • הסביבה
  • התנהגות ותחומי
  • עניין חזרתיים
  • ומצומצמים

הגישה הטיפולית 

העבודה בגני התקשורת של אלו"ט מבוססת על מודל התפתחותי-התנהגותי, אשר שם בבסיס החשיבה והפרקטיקה את הצרכים ההתפתחותיים השונים של הילדים המטופלים, תוך התייחסות לגיל ולמאפיינים האינדיבידואליים בתחומי ההתפתחות השונים של כל ילד. מטרת העל של הטיפול היא יצירת well being , ולכן אנו עסוקים בקידום התפקוד היומיומי בתחומי ההתפתחות השונים ובכלל זה יכולת לביטוי עצמי ותקשורת הצרכים, הרצונות, המחשבות והרגשות, יכולת להישמע ולהימצא באינטראקציה, לבחור, לבסס אוטונומיה ועצמאות. זאת מתוך אמונה כי קידום תשתיות ומיומנויות תפקודיות יאפשר לילד בבגרותו לפתח תפיסה עצמית חיובית, תחושת מסוגלות ויכולת לבחור ולהשפיע על עולמו.

העבודה בגנים, עם ילדים בגיל הרך, מאופיינת, ככל עבודה חינוכית או טיפולית עם הגיל הזה (גם בהתפתחות נוירוטיפיקאלית), בכך שחלק מתפקידו של המבוגר הוא להכיר לילד את העולם, להגדיר גבולות ואפשרויות, ולסייע לילד ללמוד ולהכיר את הסביבה ואת עצמו ובהדרגה לבסס זהות עצמית.

ניתוח התנהגות היא גישה המביאה איתה ארגז כלים, המסייע בלמידה. מטרתו להקנות לילדים את המיומנויות שיסייעו להם לתקשר, להישמע, לבסס איכות חיים ועצמאות ולהשתלב בחברה בהתאם לצרכיהם ויכולותיהם. מחקרים רבים על ניתוח התנהגות הראו יעילות רבה בהקניית מיומנויות שונות. בבסיס העבודה ההתנהגותית המתקיימת בגנים שלנו, עומדת הערכת הסיבות, המניעים והצרכים העומדים מאחורי

ההתנהגויות של אנשים וילדים ומה הן מבטאות. על בסיס זה נבנות מטרות הטיפול ודרכי הטיפול, מתוך מטרה לספק צרכים אלו – ותוך שיח התפתחותי תמידי עם אנשי הטיפול השונים.

אנו רואים את הורי הילדים בגיל הרך כשותפים מרכזיים ומובילים בחשיבה על צרכי הילדים וקידום יכולתם להשתתף בסביבות חיים מגוונות. עבודתנו המשותפת עם ההורים ועם צוותי החינוך בקידום המיומנויות של הילדים, מהווה בסיס ליכולתם כמתבגרים ובוגרים בעתיד, להשמיע את קולם ולחיות את החיים בהם הם בוחרים. על כן, כבר בתהליכים ההתפתחותיים הראשוניים המשמעותיים שעוברים הילדים בתקופת הגן (כגון גמילה מחיתולים, רכישת מיומנויות עצמאות שונות, רכישת שפה ומיומנויות תקשורת וכד) אנו עסוקים בבניית הבסיס לאוטונומיה ולבניית הזהות העצמית.

הידעת?…

חוק מעונות יום שיקומיים בשנת 2000 קובע את זכותם של פעוטות עם מוגבלות, לרבות על הספקטרום האוטיסטי, לטיפול ולחינוך במסגרות יום ייעודיות.

Article Image Article Image Article Image Article Image
לתרומה Arrow
האתר נמצא עדיין בשלבי בניה. חלק מן התכנים ו/או תפקודים עלולים להיות חסרים
כל המידע
לשעת חירום
הכנסו עכשיו
דילוג לתוכן
This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.