חזרה לרשימה
יום רביעי 28/05 בין השעות 9:00-13:00, זום.
כקבוצה, ילדות ונשים על הרצף מאובחנות מאוחר יותר ביחס לגברים. לכך יש סיבות רבות הקשורות לדרכי פיתוח של כלי האבחון הקיימים, הציפיות החברתיות המגדריות והמגמות החברתיות בכל הנוגע לאבחנות הפסיכיאטריות.
בקרב אנשי המקצוע, אבחון ילדות ונשים בשאלה של אוטיזם נחשב כמאתגר במיוחד, לעתים קרובות בשל המורכבות של האבחנה המבדלת ותופעת "האפלה באבחון" (diagnostic overshadowing), המייצרת מציאות של מתן אבחנות חלקיות, הממוקדות ביכולות קשביות, לימודיות או בתסמינים הרגשיים.
מציאות זו מותירה ילדות ונשים רבות בסטטוס "מאובחן", ללא יכולת להבין באופן אינטגרטיבי את מקור הקשיים, ופעמים רבות עם טיפול לא מותאם, עם חוויה טיפולית לא מספקת ואף מאכזבת ומייאשת.
בהכשרות הנוכחיות נלמד "לראות מעבר" – מעבר לאבחנות הקיימות, מעבר לתפיסות הרווחות ולגורמים המאפילים, לשאול את השאלות מעט אחרת ולבסס השערות אבחנתיות שיאפשרו חקירה מעמיקה יותר של האבחנה, במבט התפתחותי שאינו המבוסס על דפוסים של תסמינים "נראים לעין" בלבד.
בהכשרות נלמד מושגים עדכניים מעולם האוטיזם, כגון מיסוך (masking) ואסטרטגיות פיצוי, שחיקה אוטיסטית (autistic burnout), נאפשר מבט ביקורתי על כלי האבחון הקיימים ושיח על האבחנה המבדלת.
כמו כן, יוצגו אפשרויות לביצוע סקירה מקדימה (screening) שמאפשרת חיזוק ההתרשמות האבחנתית והפנייה לבירור מעמיק יותר.
לפרטים נוספים והרשמה: לחצו כאן
אחת לשבועיים תקבלו את המידע העדכני על כל ההרצאות, סדנאות ופעילויות הפנאי שבנינו עבורכם