Menu Close

הגשת ערר על החלטה של המוסד לביטוח לאומי לא להכיר באוטיזם

הגשת ערר על החלטה של המוסד לביטוח לאומי לא להכיר באוטיזם

הגשת ערר 

במקרים שיש צורך לבחון מחדש את החלטת הוועדה הרפואית אפשר להגיש ערר על ההחלטה לוועדה הרפואית לעררים באמצעות סניף המוסד בתוך 90 יום מהיום שבו נמסרה הודעה על החלטת המוסד לביטוח לאומי. הדיון בערר יחל בתוך שישים ימים מיום שנתקבלו במוסד הודעת הערר ונימוקיו.

לצורך כתיבת הערר יש לבקש מהמוסד לביטוח לאומי את פרוטוקול הוועדה הרפואית, שהוא הבסיס להחלטה ומלמד על השיקולים שהובילו לדחייה או לאישור של גמלה מופחתת. לעיתים פרוטוקול הוועדה אינו נשלח אוטומטית או אינו מתקבל במועד, ובמצב כזה אפשר לפנות לסניף באמצעות המוקד הטלפוני, האזור האישי או בפקס ולבקש את העתק הפרוטוקול.

אפשר לפנות למרכזי 'יד מכוונת', המעניקים ייעוץ בתביעות למוסד לביטוח לאומי ללא תשלום.

לרשימת המרכזים המלאה של 'יד מכוונת'

ההליך בוועדת הערר

ועדת הערר מתכנסת בנוכחות הילד והוריו. במקרה של ערר העוסק רק בקביעת זכאות רטרואקטיבית אפשר לבקש כי הוועדה תקבל את החלטתה על סמך מסמכים בלבד. בוועדה אפשר להופיע עם עורך דין מייצג, איש מקצוע המלווה את הילד ומשפחתו או כל מלווה אחר.

הוועדה רשאית לדרוש שהילד ייבדק בידי מומחה נוסף או שמומחה נוסף יגיש לה חוות דעת על סמך מסמכים שהובאו לפניו.

אם ועדת הערר שוקלת לבטל או לצמצם זכאות שנקבעה בוועדה הרפואית הראשונה, מחובתה לעדכן את מגישי הערר ולאפשר להם למשוך את הערר או להגיש מסמכים נוספים.

ערעור על החלטת הוועדה הרפואית לעררים

אפשר לערער על החלטת הוועדה הרפואית לעררים לפני בית הדין האזורי לעבודה בתוך 60 ימים מקבלת החלטת הוועדה. תוכלו לקבל סיוע משפטי חינם מהאגף לסיוע משפטי במשרד המשפטים. לקביעת תור התקשרו 1-700-70-60-44.

הגשת בקשה לסיוע המשפטי ותיאום תור

האתר נמצא עדיין בשלבי בניה. חלק מן התכנים ו/או תפקודים עלולים להיות חסרים
כל המידע
לשעת חירום
הכנסו עכשיו
דילוג לתוכן
This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.