Menu Close

כרטיס תעודת נכה

כרטיס תעודת נכה

מקבלי גמלת ילד נכה זכאים לתעודת נכה. התעודה נשלחת באופן אוטומטי בדואר תוך חודש מקבלת ההודעה על אישור או חידוש הגמלה. על גבי התעודה מצוינת הזכאות לפטור מעמידה בתור. יש לוודא כי הכתובת מעודכנת ברישומי הביטוח הלאומי. במידה והתעודה לא נתקבלה, ניתן לפנות לסניף (גם באמצעות האתר) או למוקד הטלפוני שמספרו 6050*.

תוקף התעודה הנו ל- 7 שנים או במועד סיום הזכאות לגמלה - לפי המוקדם מבניהם. תעודת הנכה אינה נושאת תמונה ולכן יתכן שיהיה צורך להציג תעודה מזהה בעת השימוש בתעודת הנכה.

ניתן לבקש הנפקה של תעודת נכה נוספת (לדוגמה במקרה של הורים גרושים) באמצעות פנייה לסניף.

תעודת נכה – באתר הביטוח הלאומי.

כרטיס נכה בינלאומי

נכון לשנת 2023 אין אמנה בין-לאומית המחייבת את רשויות האכיפה ואת המוסדות הרשמיים בכל מדינות העולם לקבל תעודה אחת מסוימת שמעניקה הכרה לאנשים עם מוגבלות שטסים למדינה אחרת ממדינת מוצאם. לכן הכללים והפרקטיקות בעניין זה עשויים להשתנות ממדינה למדינה ומעת לעת, ואין ביכולתנו לספק הנחיה גורפת שתתאים בכל רחבי העולם. כמו כן הזכויות הניתנות מכוח התעודה יכולות להשתנות ממקום למקום (חנייה במקומות מסומנים, פטור מתור, הנחות בכניסה לאטרקציות ולמקומות ציבוריים ועוד). לכן לפני טיסה ליעד מסוים מומלץ להיעזר בהכוונה ובייעוץ בפורומים רלוונטיים.

ידוע לנו על כמה דרכים אפשריות לקבל הכרה מחוץ לישראל:

  • בחלק מהמדינות יסתפקו בתעודה הישראלית המונפקת מטעם הביטוח הלאומי, בלי צורך בתרגום או בתעודה נוספת.
  • אפשר להזמין תעודה בשפה האנגלית באמצעות 'עדיף' (מועדון צרכנות לאנשים עם עדיפות) תמורת תשלום סמלי. תעודה זו תקפה לשנתיים, אך אין ערבות שתוכר בכל מדינה. לפרטים נוספים לחצו כאן.
  • ארגון הגג של ארגוני הנכים בישראל ונכים בלתי מאוגדים יכול להנפיק בתשלום סימלי תעודת נכה בינלאומית בשפה העברית והאנגלית. תוקף התעודה הוא שנה. זהו אינו תג חניה בינלאומית.

התנאים הזכאות: יש לפנות טלפונית לקבלת טופס הרשמה, לשלוח את הטופס בצירוף תמונה ותשלום סימלי. הכרטיס מגיע תוך מספר ימים, ניתן לאסוף אותו באופן עצמאי במקרים דחופים.

יש לפנות לארגון הגג של ארגוני נכים ונכים בלתי מאוגדים.

רחוב אבן גבירול 30, תל אביב.

טלפונים: 03-5238799, 03-5273757

פקס: 03-52404265 מייל irgun_gag@netvision.net.il 

אופן המימוש: הכרטיס מסייע מאוד בשדה התעופה בישראל בתור לבידוק, עם הצגת הכרטיס לאחד מאנשי הביטחון, מעבירים את כל המשפחה מיידית לראש התור ומקלים גם בזמן הבדיקה.

בכל כניסה לפארק שעשועים בארה"ב, יש שרות לקוחות. ניתן לגשת אליהם ולקבל אישור לכל המשפחה להיכנס לכל מתקן בתור מיוחד ומהיר בהצגת התעודה.

האתר נמצא עדיין בשלבי בניה. חלק מן התכנים ו/או תפקודים עלולים להיות חסרים
כל המידע
לשעת חירום
הכנסו עכשיו
דילוג לתוכן
This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.