Menu Close

לימודים על תיכוניים

לימודים על תיכוניים

לימודים לתארים/תעודות

תכנית "דרור" / אוניברסיטת תל אביב

תכנית דרור באוניברסיטת תל אביב היא תכנית ליווי והכנה לחיים בוגרים ועצמאיים של צעירים על הספקטרום האוטיסטי בתפקוד גבוה. מטרת התכנית לאפשר לכל צעיר לזהות ולהכיר את חלומותיו ושאיפותיו, ולממש את רצונותיו ויכולותיו החברתיים, הלימודיים והתעסוקתיים. ליצירת קשר- dror.tlvu@gmail.com

תכנית "כפיר" / הקריה האקדמית אונו

 הקריה האקדמית אונו ייסדה את תוכנית 'כפיר' בפקולטה למנהל עסקים, המיועדת לאנשים מהמגוון האוטיסטי ומעודדת לימוד מקצוע בתנאים העונים על הצרכים של הסטודנטים. הלימודים בתואר במנהל עסקים בהתמחויות: מערכות מידע, חשבונאות, נדלן ומימון ושוק ההון. לפרטים: אורית קסל, רכזת התכנית, בטלפון – 050-3055730 או במייל orit.ka@ono.ac.il.

שילוב סטודנטים על הרצף האוטיסטי / האוניברסיטה העברית (ירושלים)

כמוצהר באתר שלהם, מטרת התוכנית היא ליצור מרחב מותאם שיאפשר לסטודנטים בעלי הפרעה ברצף האוטיזם להשתלב בחוגי הלימוד השונים המוצעים באוניברסיטה העברית. התוכנית מיועדת לסטודנטים המתמודדים עם הפרעה ברצף האוטיזם בתפקוד גבוה אשר עומדים בתנאי הקבלה הנדרשים של החוגים. כיום משתתפים בתכנית סטודנטים שלומדים בארבעת הקמפוסים של האוניברסיטה העברית, במגוון חוגים.

ליצירת קשר יש לפנות למנהלת היחידה במייל liatza@savion.huji.ac.il.

מכללת סמינר הקיבוצים- תוכניות נגישות לאנשים עם מוגבלויות

לפרטים: 03-6901200, smkb@smkb.ac.il.

אוניברסיטת אריאל בשומרון

תכנית השילוב המלאה לסטודנטים על הרצף האוטיסטי בתפקוד גבוה. מטרת התוכנית הינה מתן שוויון הזדמנויות לרכישת השכלה גבוהה, הנגשת הלימודים ושילוב חברתי, תוך הקניית כלים ומיומנויות להתמודדות עצמאית. 

ליצירת קשר- 03-9066219, merkaztmicha@ariel.ac.il

מגמה לעתיד

מגמה לעתיד היא תוכנית לימודים תלת שנתית לפיתוח מסוגלות תעסוקתית ולקראת זכאות להסמכה טכנולוגית מקצועית. לפרטים- אורלי וייסמן, מנהלת התוכנית- 052-22096669, orly.weisman@gmail.com

תכניות העשרה

תכנית "להיות סטודנט"

מאפשרת לאנשים עם מוגבלות ללמוד באקדמיה, בסביבה תומכת ונגישה ובליווי מקצועי מקיף. התוכנית פועלת במספר מוסדות אקדמיים כגון קריה האקדמית אונו, במכללת אחווה, במכללה האקדמית לחינוך אורנים ובמכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין. ליצירת קשר עם רכזת התוכנית-  beingstudentisrael@gmail.com.

תכנית "בשביל הדעת" / אוניברסיטת בן גוריון (באר שבע)

מטרת התכנית היא להנגיש את האקדמיה לאנשים עם צרכים מיוחדים באמצעות מתן השכלה כללית לעולמות התוכן באוניברסיטה. רכז התוכנית- bishvilhadaaybgu@gmail.com

תכנית "האוניברסיטה המשולבת" / בית איזי שפירא

האוניברסיטה המשולבת פועלת לקיים מגוון רחב של תכניות וקורסים אקדמיים מונגשים קוגניטיבית במוסדות אקדמיים ובמסגרות אחרות ללימודים גבוהים. שרה און, רכזת התוכנית- 09-7701219, sara@beitissie.org.il

פרויקט "עוצמות" / אוניברסיטת בר אילן

תוכנית שפועלת כבר 10 שנים לאנשים עם מוגבלויות שונות עם הנמכה קוגניטיבית. מאפשר העשרה אקדמית ושילוב מלא בקורסים אקדמיים.

תכנית "כלים שלובים" / קרן שלם

תכנית שנתית להכשרה מקצועית בתחומי התמיכה במוסיקה ולימודי מוסיקה לאנשים עם מוגבלות שכלית באוניברסיטת בר אילן, בשיתוף אקים ישראל והמחלקה למוסיקה באוניברסיטת בר אילן.

כשרות מקצועיות 

הכשרה ושילוב של בוגרים בעבודה בבדיקות תוכנה / AQA

התכנית החלה בפעילותה בשנת 2008 ומאז שילבה בהצלחה יותר מ-160 מבוגריה ב-98 חברות הייטק שונות. ליצירת קשר: אסתר צבר, פקס: 03-5355097, דוא"ל: ester.zabar@aqa.co.il.

מכללת גל- "תכנית טל- השתלבות תעסוקתית לבוגרים עם אוטיזם"

תכנית טל מעניקה ליווי והכנה לתעסוקה וחיים בוגרים. מטרת התוכנית היא לאפשר לצעירים על הרצף האוטיסטי לזהות ולהכיר את חלומותיהם ושאיפותיהם ולממש את רצונותיהם ויכולותיהם התעסוקתיים והחברתיים, לרכוש מיומנויות תעסוקתיות שיאפשרו השתלבות מיטבית בעולם עבודה דינמי ומשתנה. ליצירת קשר- רותי טל, עו"ס התוכנית-rutit@galcollege.crg.il

הג'וינט - השכלה גבוה לערבים עם מוגבלות כדלת לתעסוקה

ליווי, תמיכה והנגשה לסטודנטים עם מוגבלות מהחברה הערבית במוסדות להשכלה גבוהה. ליצירת קשר- סועאד דיאב, מנהלת התוכנית- soaaudd@jdc.org

תכנית "מחישוב לשילוב"

תוכנית על ידי המרכז לטיפול וחקר באוטיזם, לשילוב אנשים עם אוטיזם בתחום הפיננסים, לקראת השמה בעבודה. מיועד לאנשים מעל גיל 21 המעוניינים להשתלב בשוק העבודה.

תכנית "נתיב נגיש לתעסוקה" / בית איזי שפירא

במסגרת "האוניברסיטה המשולבת" של בית איזי שפירא מוצעים מגוון קורסי הכשרה והכנה לחיים, לרבות הכשרה מקצועית בתחומים כמו לוגיסטיקה ממוחשבת, שיווק דיגיטלי, סייעות והדרכה שיקומית, סיוע בעזרת בעלי חיים או מידענות עסקית. מוצע מסלול לימודים קבוצתי מותאם לצד שילוב יחידני במסלולי הכשרה נבחרים.

ליצירת קשר: טליה אלג'ם, מייל: talia@beitissie.org.il 

מכינות לחיים עצמאיים

עמותת כוונים מציעה לבוגרים עם מוגבלויות מסלול המשך הכולל שילוב של חלקים נורמטיביים של שירות צבאי/לאומי, תעסוקה ולימודים, עם תכניות הכשרה לכישורי חיים וניהול עצמי. המכינות מעניקות לצעירים עם מוגבלות כלים, התנסויות ובטחון עצמי לממש את יכולותיהם לניהול עצמי, באופן משולב ופעיל בקהילה.

ליצירת קשר ניתן לפנות באתר העמותה https://www.kvn.org.il/

האתר נמצא עדיין בשלבי בניה. חלק מן התכנים ו/או תפקודים עלולים להיות חסרים
כל המידע
לשעת חירום
הכנסו עכשיו
דילוג לתוכן
This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.