Menu Close

מרכז תעסוקה יומי

מרכז תעסוקה יומי

מרכז יום טיפולי שיקומי (מרכז תעסוקה) 

הזכות – מהי: לפי הוראת תע"ס 10.6 מרכז יום ותעסוקה לבגירים (מית"ל) מיועד לבגירים מגיל 21 ומעלה במטרה לענות על הצרכים המיוחדים בתחום השיקומי-תעסוקתי של אדם על הספקטרום האוטיסטי תוך התאמת תכנית עבודה אישית המותאמת ליכולות, צרכים וכישורים של כל בגיר ובגיר וזאת בליווי אנשי מקצוע בתחום האוטיזם ומטפלים פרא רפואיים.

מטרת מרכזי היום השיקומיים היא להוות מסגרת יום ולפעול לשיפור המיומנויות האישיות והחברתיות, להקנות הרגלי עבודה בסיסיים בכדי לאפשר להשתלב בעתיד במסגרות תעסוקה נתמכת.

תנאי הזכאות: בוגרים על הספקטרום האוטיסטי בגילאי 21 ומעלה הגרים בבית הוריהם בקהילה ומוכרים על ידי השירות לאדם עם אוטיזם במשרד הרווחה.

תהליך קבלת השירות נעשה על ידי המחלקות לשירותים החברתיים ברשויות המקומיות.

תשומת לב: עבור שהות במרכז יום ישנה השתתפות של 10% מקצבת נכות.

מידע נוסף: המסגרת פועלת בכל ימות השנה, חמישה ימים בשבוע, למעט חגים וימי חופשה שנתית בקיץ בשעות 8:00- 16:00. 

הסעות וליווי למסגרות תעסוקה

הזכות – מהי: לפי הוראת תע"ס 10.6, בוגרים על הרצף האוטיסטי זכאים להוצאות הסעות נסיעה וליווי למרכז יום טיפולי/שיקומי לאנשים עם אוטיזם, אם אינם מסוגלים להגיע בכוחות עצמם.

תנאי הזכאות: בוגרים בני 21 ומעלה שמתגוררים בקהילה ונוסעים באופן יומי למסגרות תעסוקה זכאים למימון נסיעתם, בניכוי השתתפות עצמית בגובה חוזה חופשי חודשי ברב קו. ההשתתפות של המחלקה לשירותים חברתיים ברשות המקומית תחושב לפי תעריף של עד 8 נקודות זיכוי מס לבוגר ומעבר לכך כפופה לאישור מפקח.

אופן מימוש הזכאות: הבקשה למימון נסיעות תופנה לרשות המקומית, ואם מבוקש מימון מעבר לסמכות המחלקה לשירותים חברתיים, היא תגיש בקשה להשתתפות חריגה למסגרת יומית למפקח המחוזי או הארצי, בהתאם לגובה החריגה המבוקש.

האתר נמצא עדיין בשלבי בניה. חלק מן התכנים ו/או תפקודים עלולים להיות חסרים
כל המידע
לשעת חירום
הכנסו עכשיו
דילוג לתוכן
This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.