שילוב יחידני בחינוך הרגיל הוא גישה חינוכית המאפשרת לתלמידים על הרצף האוטיסטי, ללמוד במסגרת חינוכית כללית. גישה זו נמצאת בעדיפות עליונה, ומאפשרת לתלמידים למצות את הפוטנציאל שלהם תוך קבלת תמיכה מותאמת.
• העדפת שילוב: יש לעודד תלמידים על הרצף האוטיסטי להשתלב בהצלחה במסגרת החינוך הכללי.
• זכאות: לכל תלמיד על הרצף האוטיסטי יש זכות ללמוד במסגרת חינוך כללית, להיחשף למודלים התנהגותיים מקובלים ולתרום להתנהלותם העתידית בקהילה.
• הכלה: השילוב היחידני נועד לפתח אצל תלמידים בחינוך הכללי את יכולת ההכלה והסובלנות כלפי ילדים שונים.
• ראייה מערכתית: צוות רב מקצועי פועל יחד כדי לתמוך בתלמיד המשולב ולבנות עבורו תוכנית חינוכית מותאמת
• ועדת זכאות ואפיון: ועדה זו קובעת את רמת התפקוד של התלמיד וקובעת את היקף התמיכה לה הוא זכאי.
• סל שירותים אישי: היקף התמיכה נקבע בהתאם לרמת התפקוד של התלמיד וצרכיו הייחודיים.
• צוות רב מקצועי: צוות זה כולל את מנהל/ת בית הספר/גן, מחנך/ת הכיתה, פסיכולוג/ית חינוכי/ת, נציג/ת המתי"א ועוד. הצוות
• ניתן לפנות למחלקת החינוך ברשות המקומית עד ה-31 במרץ ולבקש זימון של "ועדת זכאות ואפיון".
• פניות שמתקבלות אחרי 31 במרץ יידונו בוועדה חריגה בכפוף לאישור משרד החינוך.
• משפחות המצויות בתהליך אבחון של ילדם נדרשות להודיע על כך לרשות המקומית עד 31 במרץ ולספק את האבחון עד 10 ביולי.
• לאחר קביעת הזכאות, התלמיד ישובץ על ידי הרשות המקומית בה מתגורר.
• לאחר שיבוץ התלמיד, יתכנס צוות רב מקצועי לפילוח התמיכות.
להרצאה בערוץ יוטיוב של אלו"ט בנושא איך בונים תוכנית לימודית חינוכית (תח"י) מאת עינת קסבי מתי"א דרום השרון (2021) לחצו כאן
להרצאה בערוץ יוטיוב של אלו"ט בנושא שותפי השילוב - שילוב מוצלח של ילדים על הרצף האוטיסטי במסגרות החינוכיות מאת ד"ר רונית וולגרין, קלינאית תקשורת, מנחת שילוב- לחצו כאן
להרצאה בערוץ יוטיוב של אלו"ט בנושא להיות תלמיד עם אוטיזם מאת יעל אסטרוגו, רכזת תחום ASD במנהל לחינוך התיישבותי ודוקטורנטית באוניברסיטת בר אילן- לחצו כאן